Gacetillas de Prensa

Evento Virtual #LanzamientosBenelli2020 28.08.2020
Más de 1000 personas participaron en vivo del gran evento del año de Benelli El pasado 28 de agosto se llevó a cabo con una excelente convocatoria el evento virtual de Benelli sobre los lanzamientos 2020. A través de una plataforma via streaming, concesionarios, prensa y a través de redes sociales los fans de Benelli pudieron ver las novedades que la marca tiene para este año. Argentina - Septiembre 2020 - Con la conducción de Gustavo Morea y la presencia de los representantes de la marca, Pablo Di Lella, Gerente Comercial de Motos; y Carlos Fernandez, Responsable de Diseño de Producto de La Emilia, dieron a conocer todas las novedades y detalles técnicos de los nuevos modelos, como así también la proyección de la marca de cara al futuro. El evento se transmitió a través de una plataforma exclusiva para concesionarios y prensa, y la asistencia fue superadora ya que desde distintos puntos del país se conectaron más de 300 personas, además de la convocatoria realizada a través de redes sociales, la cuál superó las 800 personas conectadas viendo en vivo desde toda Latinoamérica, sumando así, más de 6.000 interacciones generadas luego del evento. Antes de comenzar con la presentación del Lineup para este año los accionistas de La Emilia, les dieron la bienvenida a los asistentes con un mensaje alentador y contaron cuál es la proyección: “Estamos apostando a la industria nacional, seguimos trabajando en un ambicioso proyecto industrial en toda nuestra estructura, generando más trabajo argentino. Estamos convencidos de poder abastecer las necesidades del mercado, en calidad, cantidad y variedad. Nuestro ADN es industrial y estamos preparados para este desafío con una inversión a largo plazo, lo que reafirma nuestro compromiso con Benelli” afirmó Mario Meller. Se realizaron distintos bloques los cuales fueron compactos, novedosos y tecnológicos con el objetivo de develar y comunicar los principales atributos de cada lanzamiento. Se lanzaron los modelos más esperados, y se presentaron en el estudio cada uno de ellos con toda la información comercial brindada por Pablo Di Lella, las características de diseño y feature detalladas por Carlos Fernandez y la exhaustiva review técnica y mecánica de Gustavo Morea. De esta manera se presentaron Leoncino 250, lanzada en Julio de este año, TRK 502 Y TRK 502X próximos a lanzarse en el mercado local, además de la 502C, 302S ,180S e Imperiale que estarán disponibles en lo que resta del año. El objetivo fue compartir novedades, información de calidad y esencial, de la mano del equipo profesional de Benelli Argentina generando un entorno distendido y entretenido para los participantes. El momento más expectante fue el bloque de develación de la 502C, un bloque especial donde se transmitió a través de un show con efectos y música el carácter imponente de este modelo, siendo así la gran novedad de la noche. “Es una moto con atributos de diseño, con una personalidad propia la cual propone un estilo de vida y que además va en línea con lo último en tendencia de lo que marca el mercado global”, dijo Pablo Di Lella Gerente comercial de Benelli Argentina. Los asistentes pudieron realizar preguntas durante el evento, las cuales fueron contestadas al finalizar la presentación, así como también acceder a contenido interactivo de la marca durante los cortes. “Antes que nada agradezco a todos por la participación y por poder conectarnos a pesar del distanciamiento. Tenemos un plan desarrollado a largo plazo con el objetivo de ganar posicionamiento en el mercado local. Contamos con el liderazgo en los segmentos de 500 a 700cc, gracias a la calidad de los productos y a los concesionarios que nos acompañan. Me enorgullece decir que Benelli Argentina es un sinónimo de referencia en la región. Estamos muy preparados para los desafíos que se vienen dentro de la industria nacional ya que somos un equipo que nos gusta lo industrial y apostamos por el país, hoy estamos atravesando una situación difícil por eso tenemos que estar más unidos que nunca ya que de la mano de todos ustedes seguiremos adelante.” Concluyó Alan Meller con un mensaje de cierre. Facebook: @BenelliArgentina Instagram: @benelliarg Web: https://argentina.benelli.com/ Youtube: https://www.youtube.com/embed/5LnjBE3F6Yk Acerca de Benelli en Argentina Benelli, la marca Italiana representada por La Emilia S.A. con sede en la ciudad de La Emilia, provincia de Buenos Aires, produce bajo los más altos estándares de calidad otorgados por los ingenieros de la sede de Pesaro, Italia. Benelli Argentina brinda a sus clientes servicio de Post Venta atendido por personal altamente capacitado y abastece a nivel nacional sus respuestos oficiales a través de su tienda online.

Subscribe to our newsletter & stay updated

Your privacy on Benelli’s Website

This website is administered by Benelli Q.J. S.r.l. (“Benelli”). The primary purpose of this site is to provide you the Services we offer in relation to our website. We want you to feel secure when visiting our site and are committed to maintaining your privacy when doing so.

Before using and providing information through this site, we invite you to carefully read the below Privacy Statement and our Privacy Policy and to accept the terms herein.

Your decision to provide your Personal Information to Benelli is voluntary. However, given that the registration of a personal account and the use of the Services require personal data to function, you will not be able to use this site if you do not provide your Personal Information.

What information do we gather?

The Personal Information we collect from you might include your name, address, email address, IP address, and information regarding what pages are accessed and when.

The Personal Information may include:

• Personal Information you provide to us, such as your e-mail address and country/region; if you use your social media account to log in or sign up for a personal account on Benelli’s website, any publicly available information associated to your social media account may also be collected by us. If you purchase on Benelli’s website, we will collect your name, mailing/shipping/billing address (including zip code), contact information, e-mail address, credit card number or other payment service information); and
  • Personal Information is provided to us from your use of Benelli’s Services, such as device, log or location related information.

We will not collect any sensitive personal data.

How do we use your information?

We analyze your information to determine what is most effective about our site, to help us identify ways to improve it, and eventually, to determine how we can tailor our site to make it more effective for you and other users. We may also use your information for certain other purposes, where we have the legal right to do so, such as complying with requests from public authorities or conducting internal investigations. Find out more about how we use your Personal Information.

We may also send you email communications as responses to your requests. If you have signed up for our newsletter and consented to receive further communications, we can also send you e-mail marketing communications, such as product updates, or other marketing information about our products and services. In this regard, remember that you can withdraw your consent at any time.

Will we share your information with outside parties?

As a global organization, information we collect may be transferred internationally throughout Benelli's worldwide organization. In addition, we may at times share your information with certain third parties, such as our service providers.

We limit access to personal information about you to employees who we believe reasonably need to come into contact with that information to provide products or services to you or in order to do their jobs. In this regard, we train our staff on their privacy obligations.

International transfers of your Personal Information

You understand and consent to the transfer, storage, use or process of your information to Benelli and any of its affiliated companies and/or service providers who may be located in a different country to you. All said transfer, storage, or process of your information, shall be subject to the Privacy Policy and applicable laws on privacy protection and personal information security.

We use approved Model Contractual Clauses for the international transfer of personal information collected in the European Economic Area and Switzerland. Benelli, as a global company, has a number of legal entities in different jurisdictions which are responsible for the personal information which they collect and which is processed on their behalf. Discover more about Benelli’s global organization.

How do we protect your information?

The protection of your information is important to us. We will process your information in accordance with applicable data protection legislation, and will take appropriate steps to maintain the security of this site. We have physical, electronic, and procedural safeguards that comply with government legislation and regulations to protect personal information about you, including but not limited to those indicated in the General Data Protection Regulation n. 679/2016 (“GDPR”). We will ensure we have appropriate physical and technological security measures to protect your information regardless of where it’s held. We will ensure that when we outsource any processes the supplier has appropriate security measures in place.

How can you access, edit or delete your data?

If you have any questions regarding the processing of your personal data or you want to exercise any of the following rights, please contact us at privacy@benelli.com:

• You are entitled (in the circumstances and under the conditions, and subject to the exceptions, set out in applicable law) to:
  • Request access to the personal data we process about you: this right entitles you to know whether we hold personal data about you and, if we do, to obtain information on and a copy of that personal data.
  • Request a rectification of your personal data: this right entitles you to have your personal data be corrected if it is inaccurate or incomplete.
  • Object to the processing of your personal data: this right entitles you to request that Benelli no longer processes your personal data.
  • Request the erasure of your personal data: this right entitles you to request the erasure of your personal data, including where such personal data would no longer be necessary to achieve the purposes.
  • Request the restriction of the processing of your personal data: this right entitles you to request that Benelli only processes your personal data in limited circumstances, including with your consent.
  • Request portability of your personal data: this right entitles you to receive a copy (in a structured, commonly used and machine-readable format) of personal data that you have provided to Benelli, or request Benelli to transmit such personal data to another data controller.

To the extent that the processing of your personal data is based on your consent, you have the right to withdraw such consent at any time by contacting us here. Please note that this will not affect Benelli’s right to process personal data obtained prior to the withdrawal of your consent, or its right to continue parts of the processing based on other legal bases than your consent.

If, despite our commitment and efforts to protect your personal data, you believe that your data privacy rights have been violated, we encourage and welcome individuals to come to Benelli first to seek resolution of any complaint. You have the right at all times to register a complaint directly with the relevant supervisory authority or to make a claim against Benelli with a competent court (either in the country where you live, the country where you work or the country where you deem that data privacy law has been infringed).

What are your rights regarding marketing communications?

You can exercise your right to prevent marketing communications to you by checking certain boxes on the form below that we use to collect your personal data, or by utilizing opt-out mechanisms in e-mails we send to you. You can also exercise the right to discontinue marketing communications to you, at any time by contacting us. In such cases, we will retain minimum personal data to note that you opted out in order to avoid contacting you again.

How long do we keep your data?

We will retain your personal information for the period necessary to fulfill the purposes outlined in this Privacy Statement unless a longer retention period is required or permitted by law.

Where can I find further information on this?

You can find further information on how and for what purposes we use your information, and on what rights you have in relation to your information, in our Privacy Policy.

If you want to unsubscribe click here